Autoconsum fotovoltaic

Les bases de la Transició Energètica a Catalunya aprovades pel Govern al gener de 2017 dissenyen el camí cap a un nou model energètic 100% renovable al 2050 i on els ciutadans tenen un paper central.

La CE va presentar el novembre de 2016 l’estratègia “Energia Neta per a tots els Europeus” identificant els 3 pilars: apoderament del ciutadà, energies renovables i eficiència energètica, alhora defineix com a política imprescindible que el ciutadà pugui generar la seva pròpia energia, emmagatzemar-la i compartir o vendre-la al sistema elèctric; evidencia la necessitat d’avançar cap a la democratització de l’energia.

Crec que ara ha arribat el moment de que Som Energia compleixi la funció per la qual va ser creada, que és que cada soci es pugui autoproduir l'energia que consumeix a la seva llar. Està molt bé invertir en grans projectes que ajuden, en part, assolir aquest objectiu, però molts de nosaltres tenim espai a casa per posar plaques, se que Som Energia ja està apostant per aquesta alternativa al Vallés, però es necessari oferir un servei a tot el col·lectiu de socis, un servei energètic on Som Energia hauria de pagar la instal·lació i el soci poder retornar amb la factura mensual i segons contracte la quantitat acordada segons inverció realitzada, temps d'amortització, estalvi..., a part de sumar-se, sempre que sigui possible, a totes les posibles iniciatives que surgeixin arreu del territori.

• Joan Oriola

Por Joan Oriola

Bona idea Jordi, crec que caldria explorar aquesta possibilitat.
      Jo tinc també podria fer-ho.
      No sé si aquest assumpte s'ha tractat en algun dels grups de treball de la reunió dels GL que es va fer fa poc.

• Elias Casals

Por Elias Casals

On hi ha més informació Jordi sobre "aquesta alternativa al Vallés" que comentes...???

• Marc Roselló Casas

Por Marc Roselló Casas

Bones,

Amb els grups locals del Vallès s'està fent la primera compra col·lectiva que ens ha de permetre tenir un model per poder extendre-ho a la resta de llocs on hi hagi persones interessades en organitzar-ne.

No trigarem massa a poder explicar més detalls a tots els socis i sòcies perquè serà durant aquest mes d'abril i maig que s'escollirà l'empresa que haurà de fer les instal·lacions "claus en mà" als socis de la zona del Vallès que s'hi apuntin (ara un màxim de 100) i que obrirem el procés d'inscripció.

Ja serà un bon punt de partida per avançar en aquesta línia.

Veig difícil però que ara es vinculi amb la factura, com comenta en Jordi, perquè afecta i complica el sistema de generació de factures d'electricitat. Sistema que no és fàcil de modificar ara mateix.

Ni tampoc el fet de ser finançadors de particulars des de la cooperativa. El que intentarem és obtenir un preu molt més assequible i una bona proposta de producte i servei, per així superar una de les barreres principals.

Salut i seguim en contacte!!

• Elias Casals

Por Elias Casals

I el tipus de situació ha de ser el de casa unifamiliar com el cas d'ECOOO o també obert a instal·lacions en comunitats de veins?

Comissió d'Autoconsum

Espai de treball de la comissió d'autoconsum